Bugün Rap Müzik Nerede ?











TrendRap


Biliyorum hiç hoşlanmayacaksınız ama maalesef çocukluğumdan başlamam gerekiyor bu konuya,öyle ayarladım kafamda.İlkokuldayken Ceza sayesinde rap müziğe çok büyük bir ilgim olmuştu.
O yıllarda sadece bir arkadaşımın rap müzik sevdiğini hatırlıyorum.Kimse rap müzik dinlemezdi.Rap müzik dinlenmiyor,istenmiyor,serserilik olarak görülüyordu.Tabi o zamanlar,rap akımı diye birşey söz konusu değildi.Rap müzik sanatçıları ve kitlesi çok az sayıdaydı.Hatırladığım kadarıyla,Ceza,Sagopa Kajmer,Sansar Salvo,Norm Ender,Pit10,Killa Hakan,Fuat Ergin,Ayben,Şehinşah,Mode XLgibi rap sanatçıları vardı.Bugün bu sayının arttığını görüyorum.Tabi zamanla bu sanatçıların da,eserlerinin de kitlesi,değeri veya tarzı değişti.
Ben liseye başladığım zamanlarda rap müzik ilgisini o zamanlarda artırmış durumdaydı.Okulda birlikte rap dinleyip,rap yaptığım arkadaşlarımın sayısı gün geçtikçe artıyordu.Hatta kendi rap grubumuzu da kurmuştuk.Bize ilham veren rap sanatçılarının isimleri bu sefer daha farklıydı.Hatırladığım kadarıyla dönemin rapçileri,Hiçbir zaman dönemden düşmediği için yine ilk sırada Ceza,takip edenler ise,Ais Ezhel bugün buralarda olacağından bir haberdi ve sanatını Ankara'nın sokaklarında icra ediyordu.Yeşil Oda diye kurtukları bir rap kayıt stüdyosu vardı ki işte ozamanlar isim yapmış çoğu rapçi stüdyoları ile daha çok isim yaptılar örneğin,Yeşil Oda (Ais Ezhel,Anıl Piyancı,Grogi,Red,Keişan) ,Batarya Records (Allame,Joker),Patron,Da Poet,Hayki,Elçin Orçun,Saian ve Karaçalı (Professional Music Company-PMC),Olympos Record (Pit10,Beta),Hiphop Jobz (Joker) gibi...
Onun dışında,Contra,Kamufle,Fate Fat,Hidra,Diyar Pala,Sokrat St gibi rapçiler de sanatını icra ediyordu.
Uzun zamandır varlığını koruyan rap bugün inanılmaz bir yükselişe geçti.Ve bence bugün rap müziğin bu kadar çok dinlenmesinin ilk tohumunu Ezhel atmıştır.Çünkü Üniversitedeyken birgün uyandığımda arkadaşlarımın bana şu şarkıyı dinledin mi diye Ezhel (Şehrimin Tadı) 'nı açması rap müziğin o günden sonra büyük ilgi göreceği anlamına geliyordu benim için.Bu arada ben Ezhel'i eski adı olan Ais Ezhel'den biliyordum.Böylelikle bir rap-trap akımı başlamıştı.Bu akımın etkisine kapılan birçok rap sanatçısı vardı.Neredeyse hepsi tarzını değiştirmiş Autovoice kullanarak şarkılarını daha dinlenebilir bir hale getiriyordu.Patron,Contra,Ceg,Şehinşah,Şanışer,Ozbi gibi rap müzisyenleri bu akımın hala etkisinde kalmış olanlarındandır.
Bugün rap müziğin bu noktalarda olmasının en büyük sebebi tabiki de dinleyici kitlesinin artışı.Üzülüyorum,çünkü dinleyici kitlesinin ve yapılan rap müziğinin teknoloji ile doğru orantıdaki kalitesinin,ters oranda arttığını düşünüyorum.Bu inanılmaz teknoloji ile yapılan günümüz trap müziklerini daha özgür ruhlu ve daha kişiye özgü olmasını diliyorum.Çünkü bugün eskiden saydığım saygıdeğer rap sanatçılarını birbirinden ayırabileceğim özelliklerinin kalmadığını da kulaklarımla görüyorum,sanki hepsi aynı kişi.
Ne yazık ki rap müziğin eski ruhunu kaybettiğini,günümüzde popüleritesinin artışı yüzünden bu etkiye kapıldıklarını hissediyorum.Teknolojiye aldanarak yapılan eserlere ben karşıyım.Tabiki de teknolojinin kullanılacağı alanların olduğunu ve olması gerektiğini biliyorum ancak bunun da bir sınırı var.Kimin tarzı ne olursa olsun herkes eleştiriye açık olmalıdır ve bu hikaye de benim hikayem eleştiriler de bana aittir.
Bütün rap sanatçılarına ve rap müzik sevenlere saygılar...






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim Müziğim

Türk Caz'ı

Yaz Aşkı